Hurra Hurra Hurra!

Idag är ingen vanlig dag för det är sonens födelsedag :)
Vi sjöng för honom i morse och hade varsin present.

En gul leksakstaxibil, en nyckelring och en ölöppnare
med New York´s skyline...

Ja, han har fått en fin present innan och resan är ju present i sig,
så det var mest på skoj.

Idag hittade vi Century 21 där killarna hittade tröjor och skor
och Applebutiken, det ska visst komma en sådan till Göteborg!

Därefter gick vi till American Museum of Natural History.
Det var riktigt häftigt med däggdjur från Afrika och Asien
i glasmontrar med otroliga målningar som bakgrund,
där man inte såg vad som var målat och vad som var äkta.

I rummet med den 30 meter långa blåvalen i taket kunde man sitta eller ligga och vila en stund.
Det var häftigt med dovt ljus och i taket såg man vattenytan.
Till mina barns stora glädje började jag inte snarka...
men vi somnade nästan! =)

Sen gick vi till dinosaurierna, med fossil och benrester från dessa enorma djur.
Halvt medvetslösa gick vi hemåt. Det var ju Maraton idag och den delen vid
Central Park var fylld av mer folk än jag någonsin sett.
Det var trötta löpare och deras familjer, polis, kontrollanter, sjukvårdspersonal
och en väldig massa åskådare. Och så var det vi!

Det var torghandel och korvförsäljare och kringelsäljare och folk med ballonger.
En riktig folkfest kan man säga. :)
Otroligt att få uppleva detta.

Vi gick förbi Nobels minnespark på baksidan av museét.
Där var en stor minnessten med samtliga Amerikaner som fått Nobelpriset.

Efter att ha promenerat i 6 timmar kom vi till hotellet
till den stora glädjen att 20-åringen varit med hela dagen.

Han som tog 36 timmar på sig att födas. Som tog all kraft ur sin mor
den dagen, men när jag fick honom i famnen försvann all smärta ur minnet.
Vi tillbringade hela dagen efter med att bara titta på varann. <3

Att ha sitt förstfödda barn i famnen är fantastiskt.
Man ser det välskapta barnet ligga där i famnen, äntligen
efter 9 månaders väntan. Alla som varit med om det känner igen känslan.

När jag insåg att jag var gravid, efter att ha ätit knäckebröd med keso,
tomat, skivad purjolök och svartpeppar i en vecka, stannade jag på tröskeln
till köket och sa högt: Jag är gravid, det är en pojke, han kommer att vara blond
blåögd och frågvis och han ska heta A!

Så blev det =) Han frågar ännu... Han är vansinnigt envis och den egenskapen
har jag uppskattat mer under det senaste året än någonsin innan!

Så Grattis till de 20 min älskade son. Jaf ser fram emot många fler
födelsedagar tillsammans med dig <3

Fick en fråga om staden står upp till mina förväntningar.
Jag hade inga förväntningar. Jag såg bara fram emot att få resa bort
med mina barn och vara med dom. Men jag ville gärna få uppleva
allt man sett på tv och film.

Ja, det är mer än jag kunde förvänta mig.
Att kunna göra detta tillsammans, att se dessa platser på riktigt
är häftigt. Något annat ord har jag inte.

Allt är stort och allt är mycket och folk är vänliga och vanliga.
Det är lika läskigt att åka tunnelbana här som i Stockholm.
För en lantis som mig är det ju så, men vi har gjort det och det gick bra!

Om man tycker om storstäder och bara ska göra en resa tycker jag man ska åka hit
om man får möjlighet. Det är mitt livs största upplevelse.

Nu ska jag se om det funkar att lägga upp bilder.
Internet ingår på hotellet, men det är nog många som använder
för det har varit väldigt segt på kvällarna.
Men jag gör ett försök!



Fönstershopping utanför Chanel o Dior =)



Läckert skyltfönster



Trump Tower, lyxigt värre på insidan, tyvärr ingen bild, ni får använda fantasin




Applestore är så fräck, en glasbur med trappa ner under jorden......




En av platserna med bord o stolar för allmänheten. Vackert på kvällen



Det är mycket folk och fina vyer och affärerna är öppet hur sent som helst.
Detta får räcka för nu. Dagens bilder kommer senare, nu ska vi äta =)

Ha det fint! Kramar// AnnBritt




Kommentarer :

#1: anna of sweden

Nu har jag läst ifatt mig lite. Så roligt att höra om er resa. Det låter ju alldeles underbart! Precis som det ska vara.



Njut och hälsa NYC från mig! ;)

skriven
#2: AnnBritt

Ja, Anna! Det är verkligen alldeles alldeles underbart. :) Hälsning kommer att framföras under dagen!

skriven

Kommentera inlägget här :