Eftermiddagspromenad

Bestämde att vi skulle ta oss till 5e Avenyn och gå till FAO Schwartz.
Ett stort leksaksvaruhus. Man får ju tillgodose barnens önskningar...
Jaja, erkänner att jag blev lyrisk när vi kom dit. :)

Är ju lite charmigt med svulstigt stora kramdjur
och enorma dockhus, man har ju lite barnasinne kvar iaf!








Kaptain Jack Sparrow i lego
och Alice i Underlandet som dockor
Ja, tänk vad dom kan nu för tiden =)



Ett jättepiano där man kan springa runt och göra melodier :)

En av oss var väldigt trött i benen när vi skulle gå de 5 kvarteren.
Vi tog helt sonika en cykelvagn. Det var en härlig kille som körde,
han frågade var vi kom ifrån, och sedan undrade han om vi kände
Markus Larsson....... Jadå, svarade vi.
Åh, det är min kompis, sa han. Jag har kört honom 1 timme.. :D
Ja, det är en trevlig kille, sa vi...




Vi gick förbi de vackra butikerna på 5e Avenyn.
Med tanke på hur vi river ner och håller på överallt, vågade vi inte gå in.
Fast jag gillar ju även att fönstershoppa :)

Nu slutade uppkopplingen funka igen, så jag lägger mer bilder senare.
Typ imorgon. Då fyller min äldste son 20 år. :)

Vill tala om att jag inte glömt att det var 8 månader sedan min man gick bort
nu den 4e. Han är med oss, både själsligt, andligt och bildlikt.
För E tog med sitt lilla inramade kort på honom.
Han står här på byrån mellan våra sängar och vakar över denna helknasiga familj! <3

Det har varit mycket skratt och fniss och mysigt att få vara tillsammans dessa dagar.
Vi har många dagar kvar och mycket mer att se.
Vi hoppas att allt blir bättre med A, så att vi kan upptäcka allt vi vill tillsammans.

Nu ska vi gå till Starbucks och köpa en kaffe innan vi somnar.
Man är helt slut efter dagarna och alla intryck.
Så att somna vid 22 på kvällen är ju inget jag brukar göra :))

Inatt ska vi vrida tillbaka klockan här 1 timme.
Då går man över till normaltid här.
Jonna hoppades att vädret skulle vara bra.
Jo, det har det varit.
Soligt och fint, men lite kallt på morgonen där inte solen kommer åt.
Det tar en stund för den att komma ner mellan alla höghusen!

Jo, en sak till. När man bygger höghus här ska det finnas platser för allmänheten
mellan byggnaderna. Därför ser man många bord och stolar mellan husen där folk
kan sitta och vila, läsa tidningen eller dricka sitt kaffe.
Ska ta kort på detta. Tycker det är en fin tanke, men framför allt
tänker jag att hade det varit hemma hade möblerna försvunnit ganska fort, tyvärr.

Här är även grönare än vad jag trodde. På varje gata finns gott om träd.
Här finns många parker och gott om lekplatser.
Och där tog inspirationen slut.
Skriver mer imorgon.

Sleep tight! Kram// AnnBritt

Kommentarer :

#1: Merhy Lundell

Vem känner inte Markus Larsson, haha. Det gör ju alla som kommer från Sverige. Uppfyller dina förväntningar NY. Det jag sett av dina bilder så är ju denna stora stad precis som man ser på TV iaf. Hoppas det ordnar sig för A. Fortsätter och följer er. Kram

skriven
#2: Anna Ryd

Åh, vad roligt att få se alla bilder. Blir hur sugen som helst på att åka dit!! Kram till er alla

skriven

Kommentera inlägget här :