Central Park

Idag var det oxå ett strålande väder, med sol från blå himmel.
Efter frukost tog vi oss mot Central Park.

Satte oss en stund i parken vid Columbo Cirkel.
A har haft väldigt ont i ryggen även idag och behövde lite vila.

Jag tycker mycket om att sitta och titta på alla människor som passerar.
Alla sorters folk som stannar och äter, pratar, vilar eller dricker kaffe.

Vi tänkte ta parken idag och träffade på en kille som erbjöd cykelsighteeing
i parken. I ca en timme åkte vi runt denna vackra park och fick massa info
om parken och dess byggnader. Brickorna som jag pratat om tidigare som
sitter på parkbänkarna, fick vi veta kostar mellan 1-2 miljoner dollar......

Det bor massor med kändisar runt i höghusen här.
Denzel Washington, Oprah Winfrey, Al Pacino, Bon Jovi, Brad Pitt med hustru
har lägenhet i Essex Building som ligger mot 7e Avenyn, Samuel L Jackson
bor oxå här.






Här uppe bodde Jackie Kennedy-Onassis fram till sin död på -70 talet.




The War Bridge. Här spelades en av scenerna till Spiderman 3 in.



Fontänen där man har spelar in delar av tv-serien Vänner.




Dakota Building där Lennon sköts och Yoko Ono har kvar en lägenhet
är från 1880-talet. Vi fick se bilder från den tiden, då fanns endast denna byggnad här.

Runt omkring var det åkrar och ängar. Ingen kan förklara varför den heter Dakota,
då det ligger långt härifrån. :)



De charmiga killarna som cyklat runt med oss idag =)

Efter detta ville A gå och vila ryggen och I följde med.
Jag och E promenerade längs 7e Avenyn ner mot Times Square
och kikade i lite affärer och tog en fika.

Senare gick jag och I ut och åt och tog med hämtmat till de 2 andra.
Imorgon är sista heldagen här. Vi får hoppas att ryggen mår bättre
så han orkar gå med ut lite grann.

Vi får se vad det blir. Skulle det inte bli det vi missat så är det så.
Vem vet, kanske åker jag tillbaka en dag, jag skulle inte ha något emot detta.
Det har varit en fantastisk upplevelse att få komma hit.

S har varit saknad och A har haft ont och inte orkat så mycket,
men jag ångrar inte en sekund att vi åkte.

Det har varit skönt att släppa de mesta tankarna på allt som varit
och det har varit skönt att bara komma hemifrån.

Vi har skrattat väldigt mycket och haft det riktigt mysigt.
Det behövde vi. Hemma igen kommer besked om sista undersökning
med allt vad det innebär. Då kan det vara gott att ha detta att
tänka tillbaka på.

Men än är det inte riktigt slut på resan. snart ska vi sova,
men imorgon är en ny dag! :)

Kramar// AnnBritt




Kommentarer :

#1: Merhy Lundell

Du har gjort det igen AnnBritt fångat så fina bilder det som jag uppskattar mycke med bilderna denna gången, är alla höstfärger som kommit med. Jag brukar inte vara så förtjust i hösten, men i dina bilder får jag kanske tänka om. Men det kanske är så att solen lysser lite mer där. Hoppas också att A. orkar med den sista tiden ni har kvar i NY. Kramar

skriven
#2: AnnBritt

Det är så vackert i parken med alla färgerna. Visst är här varmt, ingen regn, snålblåst eller kyla, klart att det gör skillnad :)

Får se vad han orkar idag, har fortfarande ont..

Kram

skriven
#3: Marie

Måste faktikst skriva...hade egentligen inte tänkt göra det.

Men måste faktikst säga att ni verkar ha det underbart i NY. Otroligt fina bilder...gillar egentligen inte alls storstäder, men du lägger in jättefina bilder o berättar faktikst jättefina historier o vad ni har upplevt där.

Mkt intressant o läsa:)



Så liiite positivt kan jag faktikst också lägga in här...



Ps. Jag tänker på A...

skriven
#4: AnnBritt

Tack Marie!

skriven

Kommentera inlägget här :