Läsning med soffhäng

Allt det som skulle göras har fortfarande inte blivit gjort. Just nu plöjer jag ena boken efter den andra.
Camilla Läckberg´s Fyrvaktaren tog 2 av mina röjardagar. Ganska skönt att sitta i soffan och glömma allt omkring en stund. Tyvärr är det ju ingen som gör det åt en...så det är ju kvar!
Vet inte när nya soffan kommer heller för jag har tappat bort lappen med telefonnr till dom... Inget ovanligt att jag slarvar bort papper i och för sig, men hittade dom på nätet (tack för det tipset) men fick inget svar. Så jag antar att det inte är någon panik med att röja i vardagsrummet! Jobbar ju bäst med kniven på strupen, tyvärr... skulle vara skönt om man lärde sig planera livet lite bättre, men det kanske kommer så småningom.

Men idag har jag iaf målat första vändan på mitt skåp. Det ska bli vitt, med tapet i speglarna och inuti tänkte jag.
Var på färgaffären och frågade efter utgående tapetkataloger. Fick med mig 3 stycken med roliga mönster. Tänkte tapetsera hyllplanen i skåpet så man blir lite glad när man öppnar det.
Dotter föreslog att vi skulle ta småbitar av några olika och göra en tavla. Vi får se vad det blir. En kul ide iaf!

På fredag är det urnsättning. Antar att det är det som gjort mig lite off. Har ju varit så mycket sen min man gick bort och jag känner att jag bara vill göra ingenting. Bara få vara och hitta tillbaka i min egen takt. Det blir ju ingen lång ceremoni, men det är ju så slutgiltigt på något sätt och det ska göras.
E och jag åker imorgon em och sönerna kommer på fredag. Känns skönt för mig att inte åka samma dag. Körningen tar ju på krafterna och med tanke på vad vi ska göra, känns det bättre att vara på plats där nere.

Har pratat med fotografen som tog våra bröllopsbilder. Honom ska jag träffa på fredag kväll. Så många gånger vi var på väg för att hämta dom men alltid kom något ivägen. Känns konstigt att hämta dom när S inte finns mer men ändå viktigt att jag får dom nu.

På lördagen ska äldsta dottern ha lite kalas, då hon snart fyller år. Det ska bli mysigt att få något att fira som avslutning på den resan. Kan behövas något positivt mitt i allt. Sen ska vi hem på lördag em/kväll.

Ja, så ser det ut här hos oss nu. Ser mig omkring i min röra och vet inte var jag ska börja, men det är väl bara att sätta igång och flytta runt på möbler och annat. Annat är f.ö. något vi har väldigt gott om i denna familjen!!

Kommentera inlägget här :