Gammalt och nytt

Jag hämtade A och vi skulle lämna och hämta möbler från och till mitt hem.
Vi bar och bar, det är oftast mer än man kan tro! Det är mycket skratt  och fnissande.
- Håller du? -Ja!! -Nej,nu tappar jag...
Har ringt till ett känt ställe i byn som tar emot begagnade möbler. Men när vi kommer dit är det nobben??!
Dom vill inte ha en 10000:- kr soffa som är helt ok i stomme, dynor och kuddar, tyget är ju inte nytt, men det finns ju alltid folk som vill sy nya dynor eller måla om gamla möbler. Men nej!
Vi får köra till tippen och slänga möblerna...
Hämtar soffan på auktionsfirman som är i Kungälv idag. Dom är snälla och vänder släpet åt oss, eftersom vi "bara" kan köra framåt med släpet =)
Vi är trötta och urlakade när vi kommer hem. Så småningom kommer nya soffan på plats.
Jag har målat vitt på väggarna i mitt vardagsrum och soffan blir så fin. Äntligen, efter 4,5 år trivs jag i rummet.
Bättre sent än aldrig =)
Så ska vi lämna kärran och inser en stund innan att stödhjulet är borta..
Men, vad har hänt?
Hur kan det lossna?
Vi kör helt sonika tillbaka så långt det går men hittar inget hjul.
Inser att vi får, jag får, betala för det försvunna hjulet.
När vi kommer till stationen får vi till svar, att vi köper nya hjul hela tiden så det är inga problem... Hoppsan, som det blev..  Vi lämnade övriga kablar och nycklar, sen åkte jag hem för att njuta av mitt fina rum.
Barnen kommer hem på torsdag och kan inte heller förstå att det är  samma rum, dom tycker om dom vita väggarna och den härliga soffan, vill ha divanen som säng =)
Det känns bra att vi har ett rum som alla trivs i nu.

När vi körde hem soffan ringde polisen i Kristianstad. Obduktionsprotokollet har kommit och man ska skicka kopiorna till mig. Får veta av din dotter att hjärtat stannat. Det var det vi pratat om så det blir ingen överraskning, men jag kör ändå ett x-tra varv i rondellen av vetskapen..

Nu har vi en orsak, och det är skönt att slippa gå hela sommaren att vänta som vi trodde vi skulle få göra.
Det är som avslutat nu, allt är gjort. Ja, vi har bouppteckningen kvar. Men annars är det över. Du är i jorden.
Dina saker är delade. Sorgen finns kvar och den försvinner inte. Men ändå är det en lättnad och vi kan se framåt och gå vidare nu.Det känns skönt.

Fick sms att ringen finns i Göteborg. Den ska skickas. Kanske kommer den i morgon, kanske på måndag.
Hur som helst är det nya livet påbörjat. Tack för allt du gav. Jag glömmer dig aldrig. Älskar dig än!

Kommentarer :

#1: Marie

Han är för evigt älskad o kommer för alltid ha en plats i våra hjärtan<3 Idag är blott den första dan, i resten av vårt liv......Kram<3

skriven

Kommentera inlägget här :