Fest och konsekvenser!

Har haft en mysig fredag och lördag. Söndagen var inte lika mysig, så den blir det inte så mycket om!!
Åkte ju till K på fredagen. Hon är ju bäst på att fixa god mat på ett enkelt sätt som gör att hon troligen skulle platsa i vilket gourmetkök som helst. Vi åt kycklingfileér fyllda med bacon och persilja. Ugnsrostad potatis, morot, lök och vitlök med wasabismör och en suverän svamp och avocado sallad. Sen låg vi som valrossar i soffan och kollade på 3:e Änglagård filmen. Riktigt mysigt alltihop.
När det var dax att lägga sig hamnade vi i en film med en suverän Sean Penn med  ett intellekt som en 7-åring. Han bodde med sin dotter, Alice och när hon började skolan blev det problem. Då kom myndigheterna och tog henne till fosterhem och sen en vårdnadstvist på det. Jag heter Sam, tror jag var titeln på filmen. Rekommenderas varmt!

Kom hem på lördag och gjorde mig i ordning för 50-årsfesten. Vädret var ju inte det bästa men stämningen var på topp. Vi fick massa god mat och dryck och sen var det dans till långt in på nattkröken. Innan vi åkte hem var vi 3 st som åkte på en annan fest. Dom flesta hade lämnar där, men vi blev kvar en stund och tjötade lite!

Det blev lite jobbigt en stund för någon ropar att S ska köra hem mig. Då brast det totalt. Tårarna barä flödande men det var flera som ville trösta och kramas, så det kändes ok efter en stund.. Men det är märkligt hur alla plötsligt har samma namn som du.

Ja, vid 4-tiden var jag nog hemma. Gamla tanter ska nog inte vara ute så länge...

Söndag och Mors Dag. Den blev inte riktigt som jag tänkt! Tillbringades i sängen och på soffan. Fick några fina telefonsamtal med gratulationer som gjorde min dag.
Vi ska fira på tisdag när barnen kommer hem. Då blir det lite god mat och tårta, för så vill E att det ska vara. =)

Vaknade före kl 6 idag och var pigg och hungrig. Inte så ofta det händer, att jag är pigg den tiden..
Så det blev att gå upp och steka lite potatis och korv med tilltugg. Så nu ska jag väl kunna ta tag i denna dagen. Ska strax gå och duscha. Känns välbehövligt. Sen ska jag fixa lite här hemma. Det finns ju alltid något att göra och plocka med i ett hem.

Ha en fin dag alla. Hoppas vi inte blåser bort i dagens storm. Kram

Kommentera inlägget här :