Lite klumpar!

Igår var jag med min syster på begravning av en faster.
Lite nervös var jag för hur det skulle gå.
Det var en fin träkyrka och många släktingar.
Ljust och fint därinne med vackra blommor.
Vi sätter oss och jag blir trött i själ och kropp.
Trött över ledsna människor, sorg och död.

Min kropp mår inte bra och därinne i kyrkan känner jag det.
All oro, sorg, saknad och smärta finns lagrad i min själ.
Jag undrar hur jag ska få ur mig det.

Min syster har hört uttrycket att: Livet kommer i klumpar!
Det är lite gulligt och sant på samma gång.
Känner att det har varit mycket klumpar ett tag nu.

Annars brukar jag själv likna livet vid en ketchupflaska:
Först kommer inget, sen inget, sen kommer allt!

Det finns nog andra åsikter om den saken oxå =)

Hade härliga dagar med tjejerna i Falkenberg.
Söndag till onsdag med härlig värme, mängder med skratt, god mat, vin och lite vin till, bad, livmoderframfall... ingen minigolf, goda baguetter, lite lagom shopping, kullerstensgator, klagomål från grannar att vi inte är
tysta kl. 23.00!? fishermans friend och mentos, snabbkaffe och frukost med äggröra occh bacon.

Jaa, det var väl det vi hann med tror jag =)

Lite bilder från dagarna kommer här.


Brunch söndag fm inne i stan.





Down town Falkenberg







Ser att jag tog kort just under de timmar då det faktiskt var lite kallt... men stranden var fantastisk och även om man fick gå halvvägs till Danmark för att komma längre ut än till knäna, så var det så skönt i vattnet.



Vårt mysiga Taikonläger.
Inser ju att det är dags att köpa en kamera!
Är som synes ingen mästerfotograf och bilderna blir mer suddiga, undrar om det beror på att jag tappade mobilen i löddrigt tvättställ??



Sista dagens suveräna risotto, Smaskigt värre =)

Resten av korten är jättesuddiga, så nu får jag börja spara till kamera.

Mellan ovanstående har jag jobbat och varit på "sundanatta" på torget.
Hittade klänning till kommande bröllop.

Tänkte det skulle bli sol och bad imorgon och så plötsligt börjar det blåsa våldsamt här ute.
Ja, men det är långt till imorgon, får se hur det blir.

Nu ska jag läsa ut boken Blodläge av Johan Theorin.
A är ute och fiskar. Undrar om det blir makrill imorgon? Ljuva tanke!
I sitter vid datorn och E är hos kompisar och ser film.
Så jag sitter ensam här med mina katter, det är helt ok.

Ha en skön lördagskväll. Hör av mig småningom// Kramar





















Kommentera inlägget här :