Ibland blir det bra ändå.

Jag var så sugen på att åka till Smögen idag och ta en tur på bryggan där.
Men så skulle E till en kompis och det är oxå viktigt!
Så jag blev sittandes med hennes mamma i solen med lite kaffe.
Så ska E sova över och jag ska hämta lite grejor till henne.
Då passar vi på att ta ett glas vin eller 2 och det skulle bli mat med =)
Skjuts hem är fixad, så bättre kan det inte bli!
Tog en liten  tur till torget och hittade nya solglasögon.
Mina har en förmåga att alltid gå sönder.
Antingen är det något barn som sätter sig på dom eller drar i skalmen... nu var det en katt som rev ner dom så ena glaset lossade. Tur man köper billighetsvarianten... fast dom dyrare kanske skulle hålla bättre.
Fast det tror jag inte, och vill inte prova heller. Det får vänta tills barn och katter flyttat hemifrån tror jag =)
Jaha, annars är ju vädret perfekt, inte för varmt och inte för kallt. Bra väder att bara vara i.
Gillar ju det. Att ta dagen som den kommer. Göra det man känner för, krångligare behöver inte livet vara.
När allt har varit krångligt innan, är det skönt att känna så.
"Det ska va gott å leva, annars kan det kvitta" sjöng galenskaparna/after shave för många år sen.
Sant är det!
Så ta nu vara på dagen och släpp alla krav. Det är bara ni själva som ställer dom höga förväntningarna.
Ge din man en kram och säg att du älskar honom.
Gör en kopp kaffe till din fru, helt apropå.
Lägg dig på gräset med en filt och 20 böcker och ha sagostund för ungarna.
Gör något som du inte brukar, ring en vän du inte pratat med å länge, köp en blomma till en hjälpsam granne.
Som man sår får man skörda...
Men framför allt: Var rädda om varandra. Se egenskaperna ni älskar och bortse från det andra, så blir dagen fin!
Många Kramar från AnnBritt =)

Kommentera inlägget här :