Hjärta o smärta

Jag hamnade på Stenungsbaden väldigt sent igår kväll.
En god vän som ville dit och tyckte att jag skulle föja med,
så kl 24 snajdade jag om på 5 minuter och sen bar det iväg.

Det blev lite dans och svänga på rumpan ett par timmar till
väldigt bra musik :) Sånt kan behövas ibland!



Vet ni, att ibland får man veta saker som är så hjärtskärande
att det ger stora sår och gör så ont att man inte vet
vart man ska vända sig.

Att en annan människa (om det nu kan kallas så) på ett kort
ögonblick genom handling och ord kan förstöra livet för en
liten glad och oförstörd själ på jorden.

Det är så hjärtat går sönder när jag tänker på det,
och det kan jag inte heller sluta göra.
Man inser hur lite vi vet om varandra och ändå finns
det dåliga samvetet och gnager och tänker att jag borde
gjort mer. Varför insåg jag inte att något var galet.

Men det finns hopp om läkning och framtid och kärlek.
I starka själar finns ärlighet och kamp.
Det blir tufft, men det kommer gå, det måste gå.

Jag tänker så mycket på dig och vill ge dig all kärlek som finns.
<3 <3 <3

Var rädda om varandra
och glöm inte att vi har
2 öron och 1 mun
för att vi ska lyssna dubbelt
så mycket som vi pratar.

Massa Kramar// AnnBritt

Kommentera inlägget här :