Dan före dopparedan :)

Fast det kan man inte tro när man tittar ut genom sitt köksfönster.
Regningt och ca 8 plusgrader...



Som det borde varit!!

Fast inomhus har vi fixat julgodis. E har bakat kolakakor
och jag har gjort vita och mörka chokladtryfflar.

Tänkte bjuda på ett sista minutenrecept på hemmagjord Snickers.
Den är väldigt god och inte direkt någon minikolhydrat candy...
Men en bit eller 2 kan man ju prova. ;)

1 burk jordnötssmör vanlig eller med bitar spelar ingen roll.
1 dl socker
2 dl sirap
Smält detta tillsammans i vattenbad

10 dl Kellogs K-Special
1 dl kokos
1 msk vaniljsocker
Krossa flingorna och blanda ner det andra

När det smält på spisen rör ner det med flingorna
"vispa" runt ganska snabbt och bred ut på bakplåtspapper.

Smält 200 gr choklad av valfri sort. Den är godast med ljus blockchoklad
Man kan ju använda Marabou eller vad man vill.
bred den över kakan och ställ sedan att stelna innan ni skär i lagom bitar.

Bra om ni ser till att det finns plats för en långpanna i kylen,
det gjorde inte jag... ;)

E har åkt till sin farmor för det stora julbadet!
Dom trivs ihop de där 2, och eftersom vi inte har något badkar,
så lånar hon sin farmors ibland. Hon älskar att bada :)

Jansson står på tur att göra här och åka till mors och fars gravar och tända ljus.
Åker alltid dit på Julafton men kände att jag ville slippa åka imorgon.
Var en evighet sedan jag var vid makens grav, men är det nästan 70 mil
fram o tillbaka så blir det så. Känner inte att jag vill ge mig ut på vägarna
nu och dessutom startar ju fortfarande inte min lilla bil.

Det får bli senare och jag kan alltid tända ett ljus här hemma för honom.
Hans barn har ju honom nära och jag hoppas att dom uppskattar det!

Nä, tiden rusar. Dax att göra lite nytta igen.
Ha en fin kväll. Visst är det mysigt så här dan före med allt småpyssel?
Jag gillar det! :)

Kramar// AnnBritt



Kommentarer :

#1: Marie

Vi har lagt ett fint mosshjärta hos pappa med tre röda rosor o lite annat på. Imorgon kör vi dit o tänder ljus till honom. Vill du så kan vi tända ett ljus för dig också...



Önskar er en GOD JUL!!

skriven

Kommentera inlägget här :