Sommar

Sommarprogrammen har följt mig genom livet.
Som barn hade mamma en transistorradio med på stranden.

Många kloka, roliga, tårfyllda och eftertänksamma program har jag lyssnat till.
Tyvärr har det inte blivit så mycket på senare år sen de flyttade programmet till P1.

Som tur är finns webradion =)
Fick tips om en kvinna som var årets lyssnarpratare, Monika Nyström.

http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=broadcast&id=3289457&codingformat=.m4a&metafile=asx
Nu är jag inte så duktig på detta med länkar, kanske funkar den här ovan.

Annars är min rekommendation att du går in på Sveriges Radio/sommar i P1
och klickar dig till Monika Nyström, tar en kopp kaffe och lyssnar på denna kloka kvinna.

Sen jag började blogga har jag fått så mycket positiv respons på det jag skriver.
Inte så mycket kommentarer här, men genom samtal och meddelanden.

Det värmer och ger mig kraft att fortsätta.
Men när jag hör detta sommarprogram inser jag att det finns de som
uttrycker sorgen och smärtan på ett annat och fantastiskt sätt.

På ett berikande, glädjefullt och smärtsammare vis.
Våra efarenheter är olika, men i sak är det samma.

Sorg, smärta, tårar, livskraft, glädje.
Det finns så många olika sätt att uttrycka det :)

Inget är fel inget är rätt, men det är olika.
Jag önskar dig en god stund vid radion.

Och förstås en fortsatt fin dag, förstås.
Oavsett vad du ska göra idag, så ta till vara på din möten och intryck och tillåt det berika dig och ditt liv. =)

Många Kramar// AnnBritt <3

Kommentera inlägget här :